Een goede vindbaarheid van jouw website is van essentieel belang om meer bezoekersaantallen en daarmee (hopelijk) ook meer leads te genereren. Als ondernemer is het tegenwoordig ontzettend belangrijk om goed zichtbaar te zien op de digitale markt. Doe je dit niet, dan loop je een hele grote doelgroep mis. De grootste doelgroep bevindt zich immers online. Hierbij is het belangrijk dat de zoekmachine optimalisatie in orde is. Dat houdt o.a. in dat jouw website in elk geval op de eerste pagina in de zoekresultaten van Google zichtbaar is.
Maar hoe zorg je er precies voor dat jouw website hoger in bekende zoekmachines zal eindigen? Hier volgen enkele tips om je op weg te helpen.
Schakel een online marketeer in
Het is een illusie om te denken dat je de zoekmachine optimalisatie van jouw eigen website wel ‘even’ zelf kunt aanpakken. De wereld van online marketing is ontzettend complex en bijna constant in verandering. Iets wat enkele jaren nog heel effectief is, werkt nu geheel averechts en is volledig achterhaald. Hierdoor zal je er echt bijna 24/7 aandacht aan moeten besteden om van alle ontwikkelingen op de hoogte te kunnen blijven. Dat lukt natuurlijk niet, zeker niet als daarnaast ook nog eens een bedrijf moet runnen. Daarom is het niet vreemd dat er tegenwoordig heel veel online marketing bedrijven bestaan. Zij zijn gespecialiseerd in het verbeteren van de zichtbaarheid in Google. Zij passen goede marketingstrategieën voor jou toe, terwijl jij ondertussen kunt doen wat je het liefste doet: ondernemen.
Investeer in content marketing
Goede en bovenal relevante content op jouw webpagina plaatsen kan enorm groot verschil maken wanneer we naar je positie binnen Google kijken. Goede content schrijven is echter niet gemakkelijk. Investeren in goede content marketing is dan ook een goede manier om jouw website direct een stuk kwalitatiever te maken.
Google is de afgelopen jaren enorm veel waarde gaan hechten aan de relevantie van content. Het gaat er niet meer om of je enkel goede zoekwoorden gebruikt. Je moet laten zien dat je de klant echt waardevolle informatie te bieden heeft. De klant moet dan ook de eerste zijn waar je aan denkt zodra je content gaat schrijven. Met kwalitatieve en relevante content kom je dan ook al een heel eind. Zeker wanneer je deze content ook nog eens vergezeld met unieke afbeeldingen en video’s.
Google ads
Google ads is een advertentiemogelijkheid die zelf in het leven is geroepen door Google. Hierbij adverteert men op bepaalde zoekwoorden. Vervolgens betaal je per klik. Dit klinkt relatief eenvoudig, maar onderschat deze marketingvorm zeker niet. Wanneer je op de verkeerde zoekwoorden adverteert, dan kan je onnodig veel extra geld betalen. Bovendien levert dit vaak ook nog eens heel weinig relevante kliks op. Ook in dit geval is het dan ook beter om een Google Specialist in te schakelen. Dit is iemand die precies weet welke marketingstrategie op het gebied van Google Ads het meeste op zal leveren.