Startlog

Een log over van alles

Online marketing
Online Marketing

Waarom je juist tijdens de coronacrisis online marketing in moet zetten 

Corona houdt de wereld al meer dan een jaar in zijn greep. Voorlopig lijkt er ook nog geen einde aan deze verschrikkelijke pandemie te komen. Het leven als voorheen is niet meer en we hopen allemaal dat we deze weer héél snel terug zullen krijgen. Toch gaat het leven op veel vlakken ook gewoon door. Het onderhouden van je gezin bijvoorbeeld, maar ook het runnen van jouw bedrijf. Samen proberen we alles uit deze situatie te halen. Bovendien brengt deze pandemie soms ook kleine lichtpuntjes. Ook voor de ondernemers. Wist je bijvoorbeeld dat investeren in online marketing juist in deze tijd heel verstandig is? In dit artikel lees je waarom. 

Je online bereik is veel groter 


Wereldwijd zitten miljoenen mensen thuis. Ze kunnen weinig en maken daardoor meer gebruik van het internet. Het is niet voor niets dat online aankopen in één jaar tijd explosief zijn toegenomen. Mensen zoeken hun producten massaal online. Daardoor is jouw online bereik ook vele malen groter geworden. Experts spreken ook wel van een toename van circa drie keer zo groot. Misschien zelfs nog wel meer. 

Hierbij is het wel belangrijk om niet alleen commercieel te denken. Natuurlijk is dit je voornaamste doel, maar in deze crisis moet je ook laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Bedenk daarom hoe je jouw huidige content kunt laten aansluiten op de situatie. Hoe je een lach op de gezichten van je doelgroep kunt brengen en ook of je iets kunt doen om bepaalde groepen te helpen die het op dit moment erg lastig hebben. Dit is tevens een goede vorm van marketing om meer naamsbekendheid te vergaren en je helpt er ook nog eens heel veel mensen mee. Wat wil je nog meer? 

Focus je op de al bestaande klanten 


De meeste bedrijven beschikken over een grote groep bestaande klanten. Klanten die iedere keer weer terugkomen. Soms maandelijks, soms slechts één keer per jaar. Deze groep moet je in de huidige tijden koesteren. Uit onderzoek onder consumenten is namelijk gebleken dat de consument in moeilijke en vreemde tijden het spannender vindt om nieuwe keuzes te maken. Daardoor blijven ze liever bij de mensen die ze vertrouwen en waar ze al eerder producten en diensten hebben afgenomen. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, maar je vooral te richten op je huidige klantenbestand. Daar valt veel winst te behalen. 

Online content is waardevoller dan ooit 

 

Ons internetgedrag is echt explosief toegenomen. Zeker het gebruik van social media. Wereldwijd maken miljoenen mensen gebruik van social media. Ze zijn hier bovendien ook dagelijks aanwezig. Logisch ook, want dit is dé manier om voldoende contact te houden met de buitenwereld. Om toch nog te kletsen met familie en vrienden en de laatste nieuwtjes te horen. Voor jouw bedrijf betekent dit ook dat online content nog waardevoller is geworden. Mensen besteden meer tijd online en op social media, waar jij eenvoudig op in kunt spelen door meer waardevolle, inhoudelijke en wellicht ook ietwat grappige content te delen. Zo verhoog je de naamsbekendheid van jouw bedrijf. 

LEAVE A RESPONSE

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *